אם בעבר המטרה היחידה שעמדה לנגד עיניהם של מנהלי חברות וארגונים הייתה עבודה פורייה, יעילה ומניבת תוצאות מצד העובדים שלהם – הרי שכיום ידוע שעל מנת להשיג את אותן מטרות בדיוק – צריך מדי פעם לאפשר לעובדים לשבור שגרה, לנשום ולהראות להם שמקום העבודה יכול להיות גם בית ומשפחה.
תקציבים נכבדים ולא מבוטלים מופנים כיום לימי גיבוש המיועדים לעובדים, בין אם לכלל החברה ובין אם בחלוקה לפי מחלקות שונות. האפשרויות הופכות להיות מיוחדות ומעניינות עם הזמן ובכל ארגון של יום גיבוש לעובדים אפשר להפתיע ולהעלות את הרף למקום גבוה ומיוחד יותר.
לארגון והפקה של ימי גיבוש לחברות יש כמה וכמה מטרות וייעודים
- שבירת שגרה – יציאה מהמשרד לפעילות שונה יכולה להפיח אנרגיות חדשות וטובות בקרב כל העובדים.
- מתן אפשרות לקשר בלתי אמצעי האחד עם השני, בעיקר עבור עובדים שלא מכירים היטב, או בכלל זה את זה.
- יצירת הכרויות וחברויות בין עובדים שייתכן וכלל לא מכירים זה את זה.
- העברת המסר על חשיבות העובד למשרד ולמנהלים שלו.
- הענקת תחושה של בית שני, של מקום מוגן עבור העובד, מקום שנותן לו גיבוי ונמצא שם עבורו.
כיום ידוע מעל לכל ספק שכאשר העובד חש במקום העבודה בטוב ויודע שיש לו אל מי לפנות במידה ומתעורר עניין כלשהו – הוא גם יבצע את העבודה שלו בצורה הרבה יותר טובה. הנושא של סמכות תקיפה כבר מזמן לא קיים וניתן דגש רב לקיום שיח חיובי, מעודד וכזה שמאפשר במה לעובד, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית. מחקרים רבים כבר מזמן הראו ללא יוצא מן הכלל שעובד שמרגיש בטוב ובנוח ויש לו רגשות חיוביים כלפי מקום העבודה שלו גם ישיג עבור המנהלים את התוצאות שמצופות ממנו וייתן את כל כולו לצורך כך.
דבר נוסף שיביא איתו יום הגיבוש הוא דווקא מה שיגיע בימים שאחרי הפעילות – העובדים ימשיכו לדבר על ההנאה שהייתה להם, על החוויות שחוו ועל דרך התקשורת השונה שהתאפשרה מחוץ למשרד. חברויות שנוצרו או הכרויות חדשות תוכלנה להמשיך להתקיים גם במשרד וגם מחוצה לו ופתאום יגלו העובדים דברים חדשים אחד על השני או ימצאו מכנה משותף שלא היו מצליחים לחשוב עליו ללא היציאה מהמשרד ליום הגיבוש. זה המבחן האמיתי. כך אפשר לדעת באופן ברור שהמטרה של המנהלים הושגה.
איך בוחרים פעילות ליום הגיבוש?
כיום ישנן אפשרויות רבות לארגון יום גיבוש כך שאפשר להתאים את הפעילות לאופי העובדים, למיקום שבו תתקיים הפעילות וכמובן לנושא מסוים שרוצים להעביר או להעשיר בו את העובדים. תהליך לא קצר של חשיבה מבוצע לפני שתתקבל ההחלטה על אופי יום הגיבוש וכך עולה הסיכוי שהפעילות אכן תשיג את המטרות שלה תוך הנאה שלמה מצד העובדים.