סדנאות odt למנהלים – כיצד זה יתרום לחיזוק העסק

כיצד לתכנן פעילות ODT שבאמת תשפיע

odt זהו תחום שמאוד התפתח בשנים האחרונות והוא משמש ככלי להעברת מסרים בדרך חווייתית. המשתתפים יוצאים אל חיק הטבע, אל מציאות שרחוקה מאוד מחיי השגרה במשרד, ומשתתפים במשימות שטח תחרותיות ומהנות, אשר באמצעותן גם מטמיעים ערכים חשובים, מגיעים לתובנות ומשנים הרגלים.

במהלך הפעילות המנחים יוצרים כל מיני סיטואציות אשר משקפות מצבים מחיי היום יום, ועל המשתתפים לפעול בשיתוף פעולה כצוות, ולבצע את המשימות על הצד הטוב ביותר. כדי לעשות זאת יהיה עליהם לסגל חשיבה יצירתית ולא פעם לחשוב גם מחוץ לקופסה כדי להשלים את המשימות. בתום כל משימה יושבים עם המדריכים ומעבדים לעומק את התהליך. העיבוד מאפשר גם למידה והפקת לקחים, כדי שהערכים החדשים והתובנות יחלחלו ויוטמעו.

למי זה מתאים?

odt זו סדנת שטח שמותאמת באופן אישי למשתתפים, כך שאם ברצונכם להזמין סדנה כזו למנהלים, צוות החברה יתאים את התכנים ואת הפעילויות במיוחד עבורכם. למרות שהפעילויות משתנות בין חברה לחברה הבסיס שלהן זהה. הן כוללות היכרות ראשונית, משימות הדורשות עבודת צוות ושיתוף פעולה ושיח מסכם. דרגת הקושי של המשימות נקבעת בהתאם לאופי וסוג הקבוצה ועל פי יכולותיה. סדנאות odt מתאימות לסוגים שונים של משתתפים החל מאנשי עסקים ומנהלים, דרך בני נוער וצוותי עובדים ועד למשפחות וקבוצות של חברים.

פעילות odt – כיצד היא מתנהלת?

פעילות odt למנהלים מורכבת מסדרה של משימות ותרגילים פיזיים. במהלך המשימות משולבים מתקנים מיוחדים שהופכים את המשימה למאתגרת פיזית ומותאמת לעיקרון שאותו רוצים להעביר וחשוב ללמוד. לעיתים ניתן ללמוד ולהפנים במהלך הפעילות עקרונות וערכים חשובים, אשר בכל מקרה אחר היה לוקח חיים שלמים ללמוד, כמו למשל כיצד לעבוד בצוות, או להפגין מנהיגות. כיצד לשפר את התקשורת הבין אישית ועוד. מטבע הדברים ערכים אלו חשובים מאוד עבור כל מי שעוסק בתחום הניהול וצריך להתמודד עם סוגים שונים של עובדים ולגייס את כולם למטרה משותפת אחת.

במה שונה odt מכל פעילות גיבוש אחרת?

  • המיקום – הפעילות מתקיימת בשטח, הרחק מהנוף המשרדי, מה שמוציא את המנהלים מאזור הנוחות אל תוך עולם שהם פחות מכירים.
  • האווירה – הפעילויות מועברות בצורה חווייתית, תחרותית ומהנה, כך שהמשתתפים יכולים לרגע אחד להסיר מעליהם את החליפה וליהנות מאווירה יותר קלילה.
  • השיח – השיח בסוף כל משימה מאפשר לעבד את החוויה, להפנים לקחים, ולהבין מה אפשר לשמר ומה לשפר עבור המשימה הבאה.
  • ההתאמה האישית – ניתן לבנות סדנאות בהתאמה אישית למנהלים, כאשר המשימות מבוססות על ההווי של הארגון, אופיו והשפה המיוחדת שלו. ההתאמה האישית מאפשרת להעמיק את הקשר בין המשתתפים, כמו גם לחזק את מידת המחויבות שלהם. בנוסף הסדנה תשים דגש על נושאים ספציפיים בהתאמה לדרישות ורצונות הארגון.

כיצד נראית פעילות odt למנהלים?

הפעילות עצמה מתקיימת בשטח והמנהלים מחולקים לקבוצות. כדי להצליח במשימות השונות, על כל חברי הקבוצה לעבוד בשיתוף פעולה, לתת אמון ולחשוב בצורה יצירתית.

  • ברור הצרכים שלכם – השלב הראשון נועד כדי לאפיין אתכם ועל מנת לתכנן עבורכם פעילות odt מעצימה. לאחר האפיון יקבע זמן ומקום שבהם הפעילות תתבצע.
  • הגדר יעדים – מטבע הדברים אתם שואפים להשיג מטרות ויעדים מסוימים כאשר אתם נרשמים לפעילות כזאת. לכן חשוב לבצע שיחת תיאום ציפיות שבה מגדירים מהם היעדים שחשוב לכם להשיג ועל מנת לבסס את הפעילות עליהם.
  • משימות odt מגיעים לשטח, עורכים היכרות ויוצאים לדרך עם שלל משימות אתגריות בהתאם לסוג המשתתפים ורמת המסוגלות שלהם. הפעילות כוללת גם שיח בין המשתתפים, בין המשימות, לצד שיח מסכם, והן עשירות בערך מוסף.

כיצד סדנאות odt למנהלים תורמות לחיזוק העסק

מנהלים מתמודדים עם המון אתגרים במהלך עבודתם, אתגרים שיכולים לקדם או לעכב אותם. המון פעמים מנהלים מנסים להשיג שיתוף פעולה בסביבת העבודה העסקית אבל בפועל נתקלים בחוסר שיתוף פעולה משווע, מלחמות אגו, ויכוחים, מתחים ועוד. במהלך הפעילות המנחים משתמשים באותם אתגרים והתמודדויות כדרך לפתח את הצוות. המנחים מדמים סיטואציות מחיי המשרד בשטח, ועל המתמודדים לפתור אותן תוך כד שיתוף פעולה ועבודת צוות.

הפתרון של האתגרים השונים רק מחזק ומעצים את החשיבות שבעבודת צוות ושיתוף פעולה, ועוזר להעצים את הביטחון האישי ואת תחושת המנהיגות. כל פעילות מלווה בשיקוף של המשתתפים בתום המשימות, ומתבצעים הערכה ומשוב עצמיים, תוך הגדרת נקודות החוזק והתורפה. עם זאת, אל נקודות התורפה מתייחסים לא כמכשול, אלא ככלי לצמיחה והתפתחות, מה שיכול לתרום המון לעסק בהמשך דרכו.

המחקרים מראים שזה עובד!

מחקרים שבוצעו לאורך השנים מצביעים על כך שפעילות odt משפרת את הדימוי העצמי של המשתתפים, מגבירה את האמון, את הגיבוש, את שיתוף הפעולה ואת עבודת הצוות. היא מובילה לכך שכל אחד מאנשי הצוות, מהמנהל הגדול ועד לעובד הזוטר, מרגישים בעלי חשיבות בתהליכי קבלת ההחלטות ולא עוד בורג קטן במערכת. ההרגשה שבאמת כל אחד יכול לתרום לקבוצה ובעל ערך, מוסיפה המון לחברה ותורמת המון לתפוקה שלה בהמשך הדרך.

צרו קשר