גיבוש נערים – הפקת פעילות גיבוש אפקטיבית!

כיצד לתכנן פעילות ODT שבאמת תשפיע

את השיעורים האמיתיים בחיים לא לומדים מהלוח או מספרי הלימוד, אלא באמצעות חוויה, התנסות והתבוננות פנימית. המקצועות הנלמדים בבית הספר חשובים ומשמעותיים להתפתחותם והשכלתם של בני הנוער. עם זאת, ישנם תכנים נוספים בעלי חשיבות אדירה, שלא תמיד זוכים להתייחסות במסגרות החינוכיות. חיזוק הערך העצמי, ערך שיתוף הפעולה, מנהיגות חברתית, פתרון בעיות ועוד – את כל אלו ועוד צריכים ויכולים ללמוד בני הנוער – דור המחר! אנחנו ב-funtom שמחים להציע מגוון עשיר של סדנאות גיבוש נערים! הסדנאות שלנו מגלמות בתוכן כייף אדיר, חוויה מעשירה ומגוון תכנים המעצימים את הנערים.

כל סדנת גיבוש נערים מבוססת על תוכן ספציפי וממוקדת על מטרות שונות. לדוגמא: סדנה לנוער בסיכון, סדנה לקראת גיוס לצבא וכן הלאה. בעת שנדע מהי מטרתכם (או במילים פשוט: מה תרצו להשיג מהסדנה?), נוכל להציע לכם סדנאות רלוונטיות שיעניקו ערך רב למשתתפיה. בין קהל לקוחותינו:

  • תנועות נוער
  • מוסדות חינוך
  • בתי ספר
  • עמותות
  • מתנ"סים ועוד…

ממה מורכבת סדנת גיבוש אפקטיבית?

אתם – כמי שיוזמים את סדנת הגיבוש לנוער וגם הנערים בעצמם, עתידים להשקיע המון זמן בבחירת הסדנה וכמובן – בנוכחות בה. בתמורה, תרצו לקבל סדנה אפקטיבית ובעלת ערך רב. אנו מאמינים כי סדנה אפקטיבית מותנית בשלושה דברים שונים, כאשר כל אחד מהם תורם בצורה שווה להצלחת הסדנה:

  • תוכן איכותי, מעניין ורלוונטי – בסופו של דבר, מטרת העל היא להטמיע מסרים חינוכיים ומלמדים בבני הנוער. ללא תוכן איכותי ובעל ערך אמיתי ומשמעותי לחיי הנערים, הרי שהסדנה לא תהיה אפקטיבית ותרומתה תהיה מועטה (אם בכלל). יש לציין כי ישנה חשיבות אדירה גם לדרך בה מועבר התוכן לנערים (האם המסר ארוז באריזה אטרקטיבית ועובר בצורה מסקרנת ומלהיבה, או בצורה משמימה?).
  • מדריך מנוסה, רגיש וסוחף – אנו מאמינים כי חיבור של חברי הקבוצה בסדנת גיבוש נערים למדריך, הינו קריטי ליצירת חוויה משמעותית ובעלת ערך. בעת שהנערים ירגישו חיבור למדריך ויתנו בו אמון, הם יוכלו להתמסר לפעילות, הם יגלו הקשבה וישתפו פעולה. התוצאה: סדנה אפקטיבית!
  • התאמת הסדנה לגיל הנערים – בכדי שהסדנה אכן תניב תוצאות יפות ותשפיע באופן מטיב על חיי המשתתפים, יש ליצור שידוך נכון בין הסדנה למשתתפים. כלומר, לא כל סדנת גיבוש לנוער תתאים בהכרח לכל הגילאים. ישנן סדנאות שמטבען מתאימות יותר לתלמידי החטיבות, לצד סדנאות שרלוונטיות יותר לתלמידי התיכון (כמו סדנת גיבוש לצה"ל לדוגמא). חשוב להדגיש כי ישנן סדנאות שמתאימות למנעד רחב יותר של גילאים, כדוגמת סדנת העשרה בנושא מניעת אלימות, המתאימה לתלמידי כיתות ז' ועד יב'.

סדנאות גיבוש נערים – טיפוח דור העתיד

המכשירים החכמים אולי ילוו אותנו גם בעתיד, אך לא הם אלו שיעצבו את העתיד. אנו מציינים זאת, מאחר ובני נוער רבים מבלים את שעות הפנאי שלהם מול המסכים. רגשותיהם, אמונותיהם, תפישותיהם ואפילו הערך העצמי שלהם, מעוצבים מבלי שהם כלל מודעים לכך ע"י התוכן שהם צורכים (שלעתים, רחוק מלהיות חינוכי או ראוי). אנו שמחים לחשוף את בני הנוער בישראל לתכנים חינוכיים, שעשויים לתרום להם רבות – כאינדיבידואליים וכאנשים בחברה.

אנו מציעים מספר סדנאות שונות, כאשר כל סדנה מותאמת לקהל יעד אחר ומגלמת בתוכה מטרה שונה. בין הסדנאות החווייתיות לנוער המוצעות ע"י funtom:

  • סדנאות גיבוש לקראת גיוס – בגיל 18 מתנדבים בני הנוער בישראל לצה"ל. כידוע, המעבר אל המסגרת הצבאית אינו תמיד פשוט, ואף עלול להציף קשיי הסתגלות בעוצמות שונות. אנו מאמינים כי גיבוש מקדים, שיחשוף את בני הנוער אל המסגרת הצבאית, יקל עליהם את המעבר ויאפשר להם לעשות שירות משמעותי וליהנות מתפקידם. גיבוש הכנה לצבא לוקח בחשבון את המתחים הטבעיים לקראת ה"לא נודע", כאשר מטרתנו היא לחשוף את הנוער למסגרת הצבאית ככל הניתן וכך לייצר ודאות. ועל כן, במסגרת גיבוש נערים לצבא, אנו מציעים ביקור בבסיסיים, מפגשים עם לוחמים, התנסות בכושר קרבי וכיוצא בזה.
  • סדנאות תוכן לנוער ולילדים – מיותר לציין כי "הילדים של היום" חשופים לכמויות אדירות של מידע. לנגישות המהירה למידע צדדים חיוביים, אך גם צדדים אפלים יותר. בסדנאות שאנו מציעים לילדים ולנוער, אנו שמים על השולחן ומתקשרים בגובה העיניים, את כל הנושאים הבוערים שלא תמיד מדברים עליהם. צריכת אלכוהול וסמים, הגנה עצמית ואובדן שליטה – בנושאים אלו ועוד ניגע בסדנאות שתכליתן ללמד ולהעצים את הנוער.
  • טיולי גיבוש ODT –המון פעמים ישנו ניסיון לחדד בפני בני הנוער ערכים או מסרים שונים. למרות החזרה ההדרגתית על אותם המסרים (במסגרת בית הספר לדוגמא), נדמה כי שיטות מסוג זה אינן יעילות תמיד. פעמים רבות, הדרך הטובה ביותר ללמד, להמחיש וליצור שינוי תפישתי היא באמצעות חוויה התנסותית. טיולים יכולים וצריכים להיות הרבה מעבר ל"פאן" – ניתן ורצוי לכלול בתוכם תכנים חינוכיים. טיולי ODT לא רק תורמים לגיבוש חברי הקבוצה, אלא שהם מעבירים כל משתתף במסע אינדיבידואלי-עוצמתי אל תוך עצמו.

סדנאות גיבוש נערים שלנו נוגעות בשלל נושאים מגוונים, כאשר המשותף לכולם: העצמת בני הנוער. עוד לפני שאנו מעודדים את בני הנוער להיפגש ולהתגבש עם חברי הקבוצה האחרים, אנו מעודדים אותם למפגש עם עצמם. הסדנאות שלנו משקפות בני כל נער את העוצמות והחוזקות שלנו, וכך תורמות משמעותית להעלאת ביטחונו העצמי והכרה בערכו.

אנו מאמינים כי אין סדנה טובה יותר או פחות, אלא שישנה הסדנה המתאימה ספציפית ללקוח ולבני הנוער שעתידים להשתתף בה. ולכן, אנו בוחרים להשקיע באיתור צורך יסודי ומעמיק מולכם, זאת במטרה לשדך לכם סדנת גיבוש נערים חווייתית, אפקטיבית ובעלת ערך רב. לפרטים נוספים, אתם מוזמנים לפנות אלינו כעת ונשמח לסייע – 073-374-2777

צרו קשר